• ru
  • en
  • uz
JAMIYAT USTAVI

JAMIYAT USTAVI

"O'ztemiryo'lyo'lovchi" AJ ustavi

   

"Tasdiqlangan"

Aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi
"O'ztemiryo'lyo'lovchi" AJ

2016 yil 30 iyundagi

 

 

 

 

 

Ustav

"O'ztemiryo'lyo'lovchi"aksiyadorlik jamiyati 

(yangi nashr)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOSHKENT - 2016 YIL

 

I. umumiy qoidalar

NOMI, JOYLASHGAN JOYI, ELEKTRON POCHTA MANZILI VA HUQUQIY HOLATI

1.1.Jamiyat Nomi:

o'zbek tilida "o'ztemiryo lyo'lovchi" aksiyadorlik jamiyati (qisqartirilgan nomi "O'ztemiryo lyo'lovchi");

rus tilida "o'ztemiryo lyo'lovchi" aksiyadorlik jamiyati (qisqartirilgan nomi "O'ztemiryo lyo'lovchi" AJ);

ingliz tilida Joint stock company "O'ztemiryo lyo'lovchi "(qisqartirilgan nomi JSC"O'ztemiryo lyo'lovchi").

          1.2."O'ztemiryo'lyo'lovchi" aksiyadorlik jamiyati O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2001-yil 3-martdagi 108 va 119-son qaroriga muvofiq, O'zbekiston Respublikasi Davlat mulki qo'mitasining 9-iyuldagi 198-son K-po buyrug'iga muvofiq tashkil etilgan
2002 yilda unitar korxona negizida qayta tashkil etilgan
«O’ztemiryo’lyo’lovchi».

          1.3. Ustav yangi tahrirda O'zbekiston Respublikasining 1996 yil 26 apreldagi 223-I-sonli "aksiyadorlik jamiyatlari va aksiyadorlarning huquqlarini himoya qilish to'g'risida" gi Qonuni hamda 2014 yil 6 maydagi ZRU-370-sonli qonunga va 2016 yil 30 iyundagi "O'ztemiryo'lyo'lovchi" AJ aksiyadorlarining umumiy yig'ilishiga o'zgartish va qo'shimchalar kiritish asosida tasdiqlangan.

1.4.Jamiyat o 'z faoliyatini o' zbekiston Respublikasining amaldagi qonunchiligiga va ushbu Ustavga muvofiq amalga oshiradi.

1.5. Jamiyat yuridik shaxs bo'lib, alohida mol-mulkka, shu jumladan uning mustaqil balansida hisobga olingan ustav fondiga (ustav kapitaliga) berilgan mol-mulkka egalik qiladi, o'z nomidan mulkiy va shaxsiy nomulkiy huquqlarni sotib olishi va amalga oshirishi, majburiyatlarni o'z zimmasiga olishi, sudda da'vogar va javobgar bo'lishi mumkin.

1.6. Jamiyat o'zi tasdiqlagan qoidalarga muvofiq faoliyat yuritadigan filiallar, filiallar va vakolatxonalarni ochishi mumkin.

1.7. Kompaniya sho'ba va qaram jamiyatlarga, yuridik shaxs huquqiga ega korxonalarga ega bo'lishi mumkin. Jamiyat va uning sho'ba va qaram jamiyatlari, korxonalari o'rtasidagi munosabatlar amaldagi Qonunchilik va ushbu Nizom bilan tartibga solinadi.

1.8. Jamiyat davlat tilida uning to'liq firma nomini va uning joylashgan joyini ko'rsatadigan dumaloq muhrga ega bo'lishi kerak. Bosib chiqarish bir vaqtning o'zida boshqa har qanday tilda firma nomini ko'rsatishi mumkin.

1.9. Jamiyatning pochtasi, joylashgan joyi va elektron manzili: O'zbekiston Respublikasi pochta indeksi 100015, Toshkent shahri, Mirobod tumani, Turkiston ko'chasi, 7-uy, elektron pochta Manzili: uzjeldorpass@mail.ru, rasmiy veb-sayt: www.uzrailpass.uz.

II. JAMIYAT FAOLIYATINING ASOSIY YO'NALISHLARI VA MAQSADLARI

 

        

2.1. Jamiyatning asosiy maqsadi foyda olishdir.

          2.2. Jamiyat faoliyatining turlari quyidagilardan iborat::

          o 'zbekiston Respublikasi fuqarolari va chet el fuqarolarining yuk, bagaj va qo'l yuklarini tashishga bo' lgan ehtiyojlarini to 'liq qondirish, temir yo' l vokzallarida va yo 'lovchilar poyezdlarida ko' rsatiladigan xizmatlar spektrini kengaytirish va sifatini oshirish, korxona faoliyati samaradorligini oshirish bozor iqtisodiyoti;

          davlatlararo, respublika ichidagi va shahar atrofi yo 'lovchi poyezdlarida yo' lovchilar va yuklarni tashish sifatini nazorat qilishni, shuningdek temir yo 'l stansiyalarida yo' lovchilarga xizmat ko 'rsatishni ta' minlash;

          poyezdlarda maxsus va boshqa xizmat vagonlarini qo'shish va o'chirish, shuningdek yo'lovchilar oqimiga qarab qo'shimcha yo'lovchi kassalarini ochish;

          jamiyat tarkibiy bo 'linmalari (filiallari) ning iqtisodiy samaradorligi ko' rsatkichlarini tasdiqlash, yo 'lovchilar tashish sifati va samaradorligini oshirish bo' yicha chora-tadbirlarni ishlab chiqish;

          ushbu maqsadlarni amalga oshirish uchun stantsiyalar va avtoturargohlarda chiptalarni sotishni tashkil qiling;

          Kompaniya va boshqa vositalar hisobidan asosiy vositalarni sotib olish, uning ob'ektlarini kapital qurish va ta'mirlash (rekonstruksiya qilish) hisobiga korxona iqtisodiyotini rivojlantirishning yillik rejalarini ishlab chiqish;

          yo'lovchi stansiyalari, poyezdlar va vokzallarda xizmat ko'rsatish;

          yo'lovchi vagonlarini kompleks tayyorlash va jihozlashni ta ' minlash;

          "O'zbekiston temir yo 'llari" aksiyadorlik jamiyati uchun belgilangan harakatlanuvchi tarkib, texnik vositalar va asbob-uskunalar, poyezdlar harakati xavfsizligi, mehnatni muhofaza qilish va boshqa tadbirlar bo 'yicha normativlarga rioya etish bo' yicha tashkiliy-texnik tadbirlarni o ' tkazish;

          o 'zbekistonda amalda bo' lgan normativ hujjatlarga, shuningdek boshqa mamlakatlarda amalda bo 'lgan normativ hujjatlarga, texnologik jarayonlarga va boshqa yo' nalishlarga rioya qilish;

          MDH mamlakatlari temir yo'llari ma'muriyatlari - Latviya, Litva va Estoniya hamda temir yo'llar Kengashi shartnomalari bo'yicha uchinchi mamlakatlar temir yo'llari ma'muriyatlari bilan shartnomalar tuzishda "O'zbekiston temir yo 'llari" aksiyadorlik jamiyatining yo 'lovchilar tashish va xizmatlari to' g ' risidagi shartnomalarni amalga oshirish;

          yo'lovchilarga madaniy xizmatlar ko'rsatish va ularni tashishni yaxshilash uchun dunyoning yetakchi mamlakatlarida qabul qilingan yangi texnologiyalar va loyihalarni ishlab chiqish va joriy etish;

          o 'zbekiston Respublikasi hududida va xorijda turizm faoliyatini rejalashtirish, tashkil etish va qo' llab-quvvatlash. O 'zbekiston Respublikasida turistlar va xorijiy fuqarolarga xizmat ko' rsatishni tashkil etish bo 'yicha tegishli vazirliklar va idoralar, firmalar, qo' shma va kichik korxonalar bilan kelishilgan holda ish olib borish;

          transport infratuzilmasini, shu jumladan yo'lovchilarga xizmat ko'rsatishning kompleks tizimini tashkil etish va rivojlantirish;

          deklaratsiya va bojxona rasmiylashtiruvi paytida yuridik va jismoniy shaxslar tomonidan tashiladigan tovarlar, yuklarni tashish, shu jumladan brokerlik xizmatlarini ko'rsatish;

          yuklar, bagaj va bagajni saqlash uchun bojxona omborlarini tashkil etish, shuningdek yuridik va jismoniy shaxslar tomonidan transport xizmatlari ko ' rsatish;

          jamoat binolari va inshootlarini rekonstruksiya qilish, kapital va joriy ta ' mirlash;

          iste'mol tovarlarini ishlab chiqarish, sotish va eksport qilish;

          o 'zbekiston Respublikasi hududida va xorijda poyezdlar va vokzallarda jamoat transporti, ishlab chiqarish va reklama, umumiy ovqatlanish va savdoga xizmat ko' rsatishni tashkil etish;

          o 'zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga zid bo' lmagan xizmatlarni amalga oshirish;

          Jamiyat qonun hujjatlarida belgilangan tartibda qonun bilan taqiqlanmagan va ta'sis hujjatlarida ko'rsatilmagan har qanday faoliyat bilan shug'ullanishi mumkin. Faoliyatning barcha turlari majburiy maxsus ruxsatnoma (litsenziya) yuritish uchun qonun hujjatlarida belgilangan tartibda litsenziya olingandan keyin amalga oshiriladi.

III. KOMPANIYANING USTAV KAPITALI (USTAV KAPITALI) HAJMI, UNI KO'PAYTIRISH VA KAMAYTIRISH TARTIBI

         

3.1.Jamiyatning ustav fondi (ustav kapitali) aksiyadorlar tomonidan sotib olingan jamiyat aksiyalarining nominal qiymatidan tuziladi va o ' zbekiston Respublikasining milliy valyutasida ifodalanadi. Jamiyat tomonidan chiqarilgan barcha aktsiyalarning nominal qiymati bir xil bo'lishi kerak.

          3.2.Kompaniyaning ustav fondi (ustav kapitali) uning kreditorlarining manfaatlarini kafolatlaydigan kompaniya mol-mulkining minimal miqdorini belgilaydi.

          3.3. Jamiyatning ustav fondi 51 263 978 000 (ellik bir milliard ikki yuz oltmish uch million to'qqiz yuz etmish sakkiz ming) so'mni tashkil etadi.

Ustav fondini ko'paytirish

3.4.Jamiyatning ustav kapitali (ustav kapitali) qo'shimcha aktsiyalarni joylashtirish orqali ko'paytirilishi mumkin.

3.5.Qo'shimcha aktsiyalar jamiyat tomonidan faqat jamiyat ustavida belgilangan e'lon qilingan aktsiyalar soni doirasida joylashtirilishi mumkin.

3.6.Kompaniyaning ustav fondini (ustav kapitalini) ko'paytirish va kompaniya ustaviga tegishli o'zgartirishlar kiritish to'g'risidagi qarorlar aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi yoki kompaniyaning kuzatuv kengashi tomonidan qabul qilinadi, agar kompaniya ustaviga yoki aksiyadorlarning umumiy yig'ilishining qaroriga muvofiq kuzatuv Kengashiga bunday qarorlarni qabul qilish huquqi berilgan bo'lsa.

Ustav kapitalini kamaytirish

3.7.Jamiyatning ustav kapitali (ustav kapitali) aktsiyalarning nominal qiymatini pasaytirish yoki ularning umumiy sonini kamaytirish, shu jumladan jamiyat tomonidan aktsiyalarning bir qismini sotib olish va keyinchalik ularni bekor qilish yo'li bilan kamaytirilishi mumkin.

3.8.Jamiyat ustav kapitalini (ustav kapitalini) kamaytirishga haqli emas, agar natijada uning hajmi jamiyat ustaviga tegishli o'zgartirishlar davlat ro'yxatidan o'tkazilgan sanada belgilangan qonunda belgilangan minimal miqdordan kam bo'lsa.

 

         IV. KOMPANIYA AKTSIYALARINING SONI, NOMINAL QIYMATI, TURLARI

         

4.1. Jamiyatning umumiy qiymati 51 263 978 000 (ellik bir milliard ikki yuz oltmish uch million to'qqiz yuz etmish sakkiz ming) so'mni tashkil etadi, ularning har birining nominal qiymati 500 (besh yuz) so'm 102 527 956 (bir yuz ikki million besh yuz yigirma yetti ming to'qqiz yuz ellik olti) jamiyat tomonidan chiqarilgan oddiy aktsiyalar.

          4.2.Jamiyatning qimmatli qog 'ozlarini chiqarish, ro' yxatdan o ' tkazish, joylashtirish va hisobga olish tartibi amaldagi qonun hujjatlariga va ushbu Ustavga muvofiq belgilanadi.

          4.3. Jamiyatlar o 'zbekiston Respublikasining amaldagi qonunchiligida taqiqlanmagan Aksiyalar, obligatsiyalar va boshqa qimmatli qog' ozlarni chiqarishga haqlidir.

          4.4.Aksiyadorlar birinchi chiqarilgan aktsiyalarni faqat naqd pul bilan, keyingi chiqarilgan aktsiyalarni esa quyidagi yo'llar bilan to'lashlari mumkin:

          pul shaklida (so ' m yoki chet el valyutasida);

          turli xil mulk shaklida;

          qimmatli qog'ozlar shaklida.

          4.5.Jamiyat aktsiyadorlari Chiangning yangi aktsiyalarini sotib olish huquqiga ega. Agar yangi chiqarilgan aktsiyalar aktsiyadorlar va kompaniya xodimlari o'rtasida sotilmasa, qolgan aktsiyalar fond birjalarida erkin savdo orqali joylashtiriladi.

          4.6.Ro'yxatdan o'tkazuvchi aktsiyadorlar reestrini yuritadi, reestrda ularga tegishli qimmatli qog'ozlar soni, nominal qiymati va toifasini ko'rsatadi.

          4.7.Aksiyadorning aksiyadorlarning umumiy yig ' ilishida ishtirok etishi, dividendlar olishi va kompaniya tomonidan korporativ harakatlarni amalga oshirishda qonun hujjatlarida nazarda tutilgan boshqa huquqlarni amalga oshirishi kompaniya aksiyadorlari reyestri asosida amalga oshiriladi.

          4.8. Jamiyat aktsiyalarining 50 foizi yoki undan ko'prog'iga egalik qilgan shaxs o'ttiz kun ichida qolgan aktsiyalar egalariga aktsiyalarni bozor qiymatida sotish taklifini e'lon qilishi shart, agar bundan oldin shaxs aktsiyalarga egalik qilmagan yoki ushbu kompaniya aktsiyalarining 50 foizidan kamrog'iga egalik qilgan bo'lsa. Aksiyadorning o 'ziga tegishli aksiyalarni sotish to' g 'risida yozma roziligi e' lon qilingan kundan e 'tiboran o' ttiz kun ichida jamiyat aksiyalarining 50 va undan ortiq foizi egasi ushbu aksiyalarni sotib olishga majburdir.

 

V. aksiyadorlarning huquqlari va majburiyatlari

5.1. Jamiyatning oddiy aksiyasi aktsiyadorga, ya'ni uning egasiga teng huquqlar beradi.

5.2. Aksiyadorlar-oddiy aktsiyalarning egalari ushbu qonun va jamiyat ustaviga muvofiq aksiyadorlarning umumiy yig'ilishida o'z vakolatiga kiradigan barcha masalalar bo'yicha ovoz berish huquqi bilan ishtirok etishlari, shuningdek dividendlar olish huquqiga ega bo'lishlari va agar kompaniya tugatilgan bo'lsa, uning mulkining bir qismini olish huquqiga ega bo'lishlari mumkin.ularning ulushiga muvofiq.       

5.3.Aksiyadorlar quyidagi huquqlarga ega:

ularni tegishli jamiyat aksiyadorlari reyestriga kiritish;

depozitariydagi depo hisobvarag'idan o'zingizga nisbatan ko'chirma olish;

jamiyat foydasining bir qismini dividendlar shaklida olish;

          jamiyat ularga tegishli bo ' lgan ulushga muvofiq tugatilgan taqdirda mol-mulkning bir qismini olish;

          aksiyadorlarning umumiy yig'ilishlarida ovoz berish orqali jamiyatni boshqarishda ishtirok etish;

          jamiyatning moliya-xo 'jalik faoliyati natijalari to' g 'risida belgilangan tartibda to' liq va ishonchli axborot olish;

          olingan dividendni bepul tasarruf etish;

          qimmatli qog 'ozlar bozorini tartibga solish bo' yicha vakolatli davlat organida, shuningdek sudda o ' z huquqlarini himoya qilish;

          belgilangan tartibda u etkazgan zararni qoplashni talab qilish;

          o'z manfaatlarini himoya qilish va himoya qilish maqsadida uyushmalar va boshqa nodavlat notijorat tashkilotlariga birlashish;

          mumkin bo'lgan zararlar bilan bog'liq xavflarni, shu jumladan qimmatli qog'ozlarni sotib olishda yo'qotilgan foydani sug'urtalash.

          5.4. Aksiyalarni begonalashtirishga chek qo'yish ushbu aksiyalarning egasi — aksiyadorning ushbu qonunda belgilangan tartibda jamiyatni boshqarishda ishtirok etish va ular bo'yicha dividendlar olish huquqidan mahrum qilmaydi.

          5.5.Aksiyadorlar:

        aksiyalarni ushbu ustavda nazarda tutilgan tartibda, miqdorda va usulda to ' lash;

        o ' zbekiston Respublikasining 1996-yil 26-apreldagi 223-I-sonli "aksiyadorlik jamiyatlari va aksiyadorlarning huquqlarini himoya qilish to' g 'risida"gi ushbu Ustavida va amaldagi Qonunida belgilangan tartibda jamiyatni boshqarishda ishtirok etish;

                jamiyat faoliyati to'g'risidagi maxfiy ma'lumotlarni oshkor qilmaslik.

VII.ZAXIRALAR VA BOSHQA FONDLARNI YARATISH TARTIBI

6.1.Jamiyatda jamiyat ustavida nazarda tutilgan miqdorda, lekin uning ustav fondining (ustav kapitalining) kamida o'n besh foizi miqdorida zaxira fondi tashkil etiladi.

          6.2. Jamiyatning zaxira fondi sof foydadan jamiyat ustavida belgilangan miqdorga yetgunga qadar majburiy yillik ajratmalar yo'li bilan shakllantiriladi. Yillik ajratmalar miqdori jamiyat ustavida nazarda tutilgan, ammo jamiyat ustavida belgilangan miqdorga yetguncha sof foydaning besh foizidan kam bo'lmasligi kerak.

          6.3. Jamiyatning zaxira fondi uning zararlarini qoplash, kompaniyaning korporativ obligatsiyalarini to'lash, imtiyozli aktsiyalar bo'yicha dividendlar to'lash va boshqa mablag'lar bo'lmagan taqdirda kompaniya aktsiyalarini sotib olish uchun mo'ljallangan.

          6.4.Jamiyatning zaxira fondidan boshqa maqsadlarda foydalanish mumkin emas.

          6.5.Jamiyat ustavida boshqa fondlarni yaratish nazarda tutilishi mumkin.

          6.6.Kompaniyaning sof aktivlari qiymati buxgalteriya ma'lumotlariga ko'ra jamiyat aktivlari va uning majburiyatlarining umumiy summasi o'rtasidagi farq sifatida belgilanadi.

         VII. DIVIDENDLARNI TAQSIMLASH VA TO'LASH TARTIBI

         

7.1.Dividend-bu aktsiyadorlar o'rtasida taqsimlanadigan kompaniyaning sof foydasining bir qismi.

          7.2.Jamiyat aktsiyalarning har bir turi bo'yicha e'lon qilingan dividendlarni to'lashi shart.

          7.3.Aksiyadorlarning umumiy yig'ilishining qaroriga binoan dividend pul mablag'lari yoki boshqa qonuniy to'lov vositalari yoki kompaniyaning qimmatli qog'ozlari bilan to'lanishi mumkin.

          7.4.Dividend aktsiyadorlar o'rtasida ularga tegishli bo'lgan aktsiyalar soni va turiga mutanosib ravishda taqsimlanadi.

          7.5.Kompaniya moliyaviy yil natijalariga ko'ra joylashtirilgan aktsiyalar bo'yicha dividendlar to'lash to'g'risida qaror qabul qilish huquqiga ega.

          7.6. Dividendlarni to'lash to'g'risidagi qaror, dividend miqdori, har bir turdagi aktsiyalar bo'yicha uni to'lash shakli va tartibi aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi tomonidan kompaniyaning kuzatuv Kengashining tavsiyasi, uning ishonchliligi to'g'risida auditorlik xulosasi bo'lgan taqdirda moliyaviy hisobot ma'lumotlari asosida qabul qilinadi.

          7.7.Dividendlar jamiyat ixtiyorida qolgan jamiyatning sof foydasi va (yoki) o'tgan yillardagi taqsimlanmagan foydadan to'lanadi.

          7.8.Dividendlarni to'lash muddati va tartibi kompaniyaning ustavida yoki aktsiyadorlarning umumiy yig'ilishining qarorida belgilanadi. Dividendlarni to'lash muddati bunday qaror qabul qilingan kundan boshlab oltmish kundan kechiktirilishi mumkin emas.

          7.9.Egasi yoki uning qonuniy vorisi yoki merosxo'ri tomonidan uch yil davomida talab qilinmagan dividend aktsiyadorlarning umumiy yig'ilishining qaroriga binoan kompaniya ixtiyorida qoladi.

          7.10.Aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishini o' tkazish uchun tuzilgan jamiyat aksiyadorlari reyestrida qayd etilgan shaxslar Aksiyalar bo 'yicha dividend olish huquqiga ega bo' ladi, unda aksiyadorlarga dividendlar to 'lash to' g ' risida qaror qabul qilinadi.

          7.11.Jamiyat dividendlarini to'lash bo'yicha cheklovlar:

          agar dividendlarni to'lash paytida bankrotlik belgilari bo'lsa yoki ushbu belgilar dividendlarni to'lash natijasida jamiyatda paydo bo'lsa;

          agar kompaniyaning sof aktivlari qiymati uning ustav fondi (ustav kapitali) va zaxira fondi miqdoridan kam bo'lsa.

          7.12.Ushbu moddada ko'rsatilgan holatlar bekor qilingandan so'ng, kompaniya aktsiyadorlarga hisoblangan dividendlarni to'lashi shart.

          7.13.Jamiyat dividendlar miqdorini soliqlardan tashqari e'lon qiladi.

          7.14.Jamiyat qimmatli qog 'ozlar bozorini tartibga solish bo' yicha vakolatli davlat organining va jamiyatning rasmiy veb-saytlarida to 'langan dividendlar miqdori to' g 'risidagi ma' lumotlarni qonun hujjatlarida belgilangan muddatlarda e ' lon qiladi.

          7.15.Dividendlarni soliqqa tortish soliq qonunchiligiga muvofiq amalga oshiriladi va unga muvofiq imtiyozlar belgilanishi mumkin.

 

VIII. JAMIYAT AKSIYADORLARINING UMUMIY YIG'ILISHI VA UNING VAKOLATLARI.

 

8.1. Jamiyat boshqaruv organlari aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi, kuzatuv kengashi, ijro etuvchi organ hisoblanadi.

8.2. Aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi jamiyatning oliy boshqaruv organi hisoblanadi.

8.3. Aksiyadorlarning umumiy yig'ilishini jamiyat kuzatuv kengashi raisi, agar u uzrli sabablarga ko'ra bo'lmasa, jamiyat kuzatuv kengashi a'zolaridan biri boshqaradi.

8.4. Aksiyadorlarning yillik umumiy yig'ilishi kompaniya ustavida belgilangan muddatlarda, lekin moliyaviy yil tugaganidan keyin olti oydan kechiktirmay o'tkaziladi. Aksiyadorlarning yillik umumiy yig 'ilishida jamiyatning kuzatuv kengashi va taftish komissiyasini (taftishchisini) saylash to' g 'risidagi masalalar hal etiladi, shuningdek jamiyatning yillik hisoboti jamiyatning rivojlanish strategiyasiga erishish bo 'yicha ko' rilayotgan chora-tadbirlar to ' g 'risida jamiyatning ijro etuvchi organi va kuzatuv Kengashining hisobotlari ko' rib chiqiladi.

8.5. Aksiyadorlarning yillik umumiy yig'ilishidan tashqari o'tkazilayotgan ishlar navbatdan tashqari hisoblanadi.

8.6. Aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishini o' tkazish sanasi va tartibi, uni o 'tkazish to' g 'risida aksiyadorlarga xabar berish tartibi, aksiyadorlarning umumiy yig' ilishiga tayyorgarlik ko 'rishda aksiyadorlarga taqdim etiladigan materiallar (axborot) ro' yxati jamiyat kuzatuv kengashi tomonidan belgilanadi.

8.7.  Aksiyadorlar umumiy yig'ilishining vakolatiga quyidagilar kiradi:

Aksiyadorlar umumiy yig'ilishining vakolatiga quyidagilar kiradi:

jamiyatni qayta tashkil etish;

kompaniyani tugatish, tugatuvchini (tugatish komissiyasini) tayinlash va oraliq va yakuniy tugatish balanslarini tasdiqlash;

jamiyatning minoritar aksiyadorlari kuzatuv kengashi va qo 'mitasining miqdoriy tarkibini aniqlash, ularning a' zolarini saylash va ularning vakolatlarini muddatidan oldin tugatish;

o'z aktsiyalarini sotib olish;

jamiyatning tashkiliy tuzilishini tasdiqlash;

jamiyatning taftish komissiyasi (taftishchisi) a 'zolarini saylash va ularning vakolatlarini muddatidan oldin tugatish, shuningdek taftish komissiyasi (taftishchisi)to' g ' risidagi nizomni tasdiqlash;

kompaniyaning yillik hisoboti va yillik biznes-rejasini, shuningdek, jamiyatning asosiy yo'nalishlari va maqsadlaridan kelib chiqqan holda uning aniq muddatlarini belgilab, o'rta va uzoq muddatli davr uchun jamiyatni rivojlantirish strategiyasini tasdiqlash;

jamiyat foydasi va zararini taqsimlash;

kuzatuv Kengashining hisobotlarini va jamiyatning taftish komissiyasining (taftishchining) o 'z vakolatiga kiradigan masalalar bo' yicha xulosalarini, shu jumladan jamiyatni boshqarish bo ' yicha qonun hujjatlarida belgilangan talablarga rioya etilishini eshitish;

aksiyadorlar umumiy yig ' ilishi reglamentini tasdiqlash;

aktsiyalarni taqsimlash va konsolidatsiya qilish;

qonun hujjatlariga muvofiq boshqa masalalarni hal etish.

8.8. Ovoz berishga qo'yilgan masalalar bo'yicha aksiyadorlarning umumiy yig'ilishida ovoz berish huquqiga ega, aktsiyadorlar-kompaniyaning oddiy aktsiyalarining egalari.

Aksiyadorlar umumiy yig 'ilishining ovoz berishga qo' yilgan masala bo 'yicha qarori aksiyadorlarning ko' pchilik ovozi bilan qabul qilinadi — agar ushbu qonunda boshqacha qoida nazarda tutilgan bo 'lmasa, yig' ilishda ishtirok etayotgan jamiyatning ovoz beruvchi aksiyalari egalari (oddiy ko ' pchilik) tomonidan qabul qilinadi.

Aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishi tomonidan qabul qilingan qarorlar, shuningdek ovoz berish natijalari aksiyadorlar e' tiboriga ushbu qarorlar qabul qilingan kundan boshlab o ' ttiz kundan kechiktirmay tartib va muddatlarda yetkaziladi.

8.9. Aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishini o' tkazish to ' g 'risidagi xabar jamiyatning rasmiy veb-saytida, ommaviy axborot vositalarida e' lon qilinadi, shuningdek aksiyadorlarga elektron pochta orqali aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishi o' tkaziladigan sanadan kamida yetti kun oldin, lekin o ' ttiz kundan oldin yuboriladi.

8.10. Birgalikda jamiyatning ovoz beruvchi aksiyalarining kamida bir foizining egalari bo 'lgan aksiyadorlar (aksiyador) jamiyatning moliyaviy yili tugaganidan so 'ng o' ttiz kundan kechiktirmay, agar jamiyat ustavida keyingi muddat belgilanmagan bo 'lsa, aksiyadorlarning yillik umumiy yig' ilishi kun tartibiga masalalar kiritish va kuzatuv kengashi va taftish komissiyasiga nomzodlarni ko ' rsatish huquqiga ega (taftishchilar) soni ushbu organning miqdoriy tarkibidan oshmasligi mumkin bo'lgan jamiyatlar.

8.11.Aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishiga tayyorgarlik ko' rishda jamiyatning kuzatuv kengashi, ushbu Qonunning 65-moddasi o 'n birinchi qismida nazarda tutilgan hollarda esa umumiy yig' ilishni chaqiruvchi shaxslar:

umumiy yig'ilish o'tkaziladigan sana, vaqt va joy;

umumiy yig'ilish kun tartibi;

umumiy yig 'ilishni o' tkazish uchun jamiyat aksiyadorlari reyestrini shakllantirish sanasi;

aksiyadorlar va davlat vakiliga umumiy yig 'ilishni o' tkazish to ' g ' risida xabar berish tartibi;

aksiyadorlarga va davlat vakiliga umumiy yig 'ilishga tayyorgarlik ko' rishda taqdim etiladigan ma 'lumotlar (materiallar) ro' yxati;

ovoz berish byulletenining shakli va matni.

8.12. Aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi o'tkaziladigan sana uni o'tkazish to'g'risida qaror qabul qilingan kundan boshlab o'n kundan kam yoki o'ttiz kundan ortiq vaqt ichida belgilanishi mumkin emas.

8.13. Aksiyadorlarning navbatdan tashqari umumiy yig 'ilishi jamiyat kuzatuv Kengashining qaroriga asosan o' z tashabbusi, taftish komissiyasining (taftishchining) yozma talabi, shuningdek yozma talab qo 'yilgan sanada jamiyatning ovoz beruvchi aksiyalarining kamida besh foizi egasi bo' lgan aksiyador (aksiyadorlar) asosida o ' tkaziladi.

8.14. Aksiyadorlarning navbatdan tashqari umumiy yig 'ilishini jamiyatning taftish komissiyasi (taftishchisi) yoki jamiyatning ovoz beruvchi aksiyalarining kamida besh foizi egasi bo' lgan aksiyadorning (aksiyadorlarning) yozma talabi bo 'yicha chaqirish jamiyatning kuzatuv kengashi tomonidan aksiyadorlarning navbatdan tashqari umumiy yig 'ilishini o' tkazish to ' g 'risidagi yozma talab taqdim etilgan kundan e 'tiboran o' ttiz kundan kechiktirmay amalga oshiriladi.

8.15. Ovozlarni hisoblash, aksiyadorlarni aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishida ishtirok etish uchun ro' yxatdan o 'tkazish, shuningdek ovoz berish byulletenlarini berish uchun jamiyat kuzatuv kengashi tomonidan hisob komissiyasi tuziladi, uning miqdoriy va shaxsiy tarkibi aksiyadorlarning umumiy yig' ilishi tomonidan tasdiqlanadi.

8.16.Hisob komissiyasi tarkibida uch kishidan kam bo'lishi mumkin emas. Hisob komissiyasiga jamiyat kuzatuv kengashi a 'zolari, jamiyat taftish komissiyasi a' zolari (taftishchisi), jamiyat direktori, jamiyat boshqaruvi a 'zolari, ishonchli boshqaruvchi, shuningdek ushbu lavozimlarga ko' rsatilgan shaxslar kirishi mumkin emas.

Hisob komissiyasi aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi kvorumi mavjudligini belgilaydi

8.17. Aksiyador istalgan vaqtda aksiyadorlarning umumiy yig'ilishida o'z vakilini almashtirishga yoki unda shaxsan ishtirok etishga haqlidir.

8.18.Aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishi, agar ro' yxatdan o 'tkazish tug' ilganda aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishida ishtirok etish uchun jamiyatning joylashtirilgan ovoz beruvchi aksiyalarining jami ellik foizdan ortiq ovoziga ega bo' lgan aksiyadorlar (ularning vakillari) ro 'yxatdan o' tkazilgan bo 'lsa, qonuniydir (kvorumga ega bo' ladi).

8.19.Aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishini o' tkazish uchun kvorum mavjud bo 'lmagan taqdirda aksiyadorlarning takroriy umumiy yig' ilishi o 'tkaziladigan sana e' lon qilinadi. Aksiyadorlarning takroriy umumiy yig 'ilishini o' tkazishda kun tartibini o 'zgartirishga yo' l qo ' yilmaydi.

8.20.Agar ro 'yxatdan o' tkazish tugagan paytda unda ishtirok etish uchun jamiyatning joylashtirilgan ovoz beruvchi aksiyalarining qirq foizdan ortiq ovoziga ega bo 'lgan aksiyadorlar (ularning vakillari) ro 'yxatdan o' tkazilgan bo 'lsa, aksiyadorlarning o' tkazilmagan aksiyalari o 'rniga chaqirilgan takroriy umumiy yig' ilishi qonuniydir.

8.21.Aksiyadorlarning umumiy yig ' ilishida ovoz berish "jamiyatning bir ovoz beruvchi aksiyasi — bir ovoz" tamoyili bo 'yicha amalga oshiriladi, jamiyat kuzatuv kengashi a' zolarini saylash bo ' yicha kumulyativ ovoz berish hollari bundan mustasno.

8.22. Aksiyadorlarning kun tartibidagi masalalar bo'yicha umumiy yig'ilishida ovoz berish ovoz berish byulletenlari orqali amalga oshiriladi.

8.23.Ovoz berishda ovoz beruvchilar ovoz berishning mumkin bo'lgan variantlaridan faqat bittasini qoldirgan masalalar bo'yicha ovozlar hisobga olinadi. Ushbu talabni buzgan holda to'ldirilgan ovoz berish byulletenlari haqiqiy emas deb topiladi va ulardagi masalalar bo'yicha ovozlar hisoblanmaydi.

8.24.Ovoz berish natijalariga ko'ra, hisob komissiyasi ovoz berish natijalari to'g'risida bayonnoma tuzadi, shu jumladan hisob komissiyasi a'zolari tomonidan imzolangan aksiyadorlar umumiy yig'ilishining kvorumi mavjudligi to'g'risidagi ma'lumotlarni o'z ichiga oladi.Ovoz berish natijalari to'g'risidagi bayonnoma tuzilgandan va aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishi bayonnomasi imzolangandan so' ng ovoz berish byulletenlari hisob komissiyasi tomonidan muhrlanadi va saqlash uchun jamiyatning idoraviy arxiviga topshiriladi.

8.25.Aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi bayonnomasi aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi yopilgandan keyin o'n kundan kechiktirmay ikki nusxada tuziladi. Ikkala nusxa ham umumiy yig'ilish raisi va umumiy yig'ilish kotibi tomonidan imzolanadi.

IX. JAMIYATNING KUZATUV KENGASHI VA UNING VAKOLATLARI.

9.1.Jamiyatning kuzatuv kengashi jamiyat faoliyatiga umumiy rahbarlik qiladi.

9.2. Aksiyadorlar umumiy yig 'ilishining qaroriga ko' ra jamiyat kuzatuv kengashi a 'zolariga o' z vazifalarini bajarish davrida kuzatuv kengashi a 'zolarining funksiyalarini bajarish bilan bog' liq xarajatlar haq to ' lash va (yoki) kompensatsiya qilinishi mumkin. Bunday mukofotlar va kompensatsiyalar miqdori aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi qarori bilan belgilanadi.

9.3.Jamiyat kuzatuv Kengashining vakolatiga quyidagilar kiradi:

jamiyatning rivojlanish strategiyasiga erishish bo 'yicha ko' rilayotgan chora-tadbirlar to ' g 'risida jamiyat ijro etuvchi organining hisobotini muntazam eshitib turish bilan jamiyat faoliyatining ustuvor yo' nalishlarini belgilash;

aksiyadorlarning yillik va navbatdan tashqari umumiy yig'ilishlarini chaqirish;

aksiyadorlar umumiy yig'ilishining kun tartibini tayyorlash;

aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi o'tkaziladigan sana, vaqt va joyni aniqlash;

aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishi o' tkazilganligi to ' g ' risida xabardor qilish uchun jamiyat aksiyadorlari reyestrini shakllantirish sanasini belgilash;

mulkning bozor qiymatini belgilashni tashkil etish;

korporativ maslahatchini tayinlash va agar ushbu lavozimning kiritilishi kompaniya ustavida nazarda tutilgan bo'lsa, uning faoliyati tartibini belgilaydigan nizomni tasdiqlash;

ichki audit xizmatini tashkil etish va uning xodimlarini tayinlash, shuningdek uning hisobotlarini har chorakda eshitish;

jamiyatning ijro etuvchi organi faoliyati bilan bog'liq har qanday hujjatlarga kirish va ularni ijro etuvchi organdan jamiyatning kuzatuv Kengashiga Yuklangan vazifalarni bajarish uchun olish. Olingan hujjatlar jamiyatning kuzatuv kengashi va uning a'zolari tomonidan faqat xizmat maqsadlarida ishlatilishi mumkin;

auditorlik tekshiruvini o 'tkazish, auditorlik tashkilotini aniqlash, uning xizmatlari uchun to' lovning cheklangan miqdori va u bilan shartnoma tuzish (bekor qilish) to ' g ' risida qaror qabul qilish;

jamiyat taftish komissiyasi (taftishchisi) a 'zolariga to' langan mukofotlar va kompensatsiyalar miqdori bo ' yicha tavsiyalar berish;

dividend miqdori, uni to'lash shakli va tartibi bo'yicha tavsiyalar berish;

jamiyatning zaxira va boshqa fondlaridan foydalanish;

filiallarni tashkil etish va jamiyat vakolatxonalarini ochish;

sho 'ba va qaram xo' jalik jamiyatlarini tashkil etish;

mazkur Qonunning 8 va 9-boblarida nazarda tutilgan hollarda bitimlar tuzish to ' g ' risida qaror qabul qilish;

jamiyatning tijorat va notijorat tashkilotlarida ishtirok etishi bilan bog ' liq bitimlarni qonun hujjatlarida belgilangan tartibda tuzish;

jamiyatning korporativ obligatsiyalarini sotib olish to'g'risida qaror qabul qilish.

jamiyatning ustav fondini (ustav kapitalini) ko'paytirish masalalarini, shuningdek jamiyatning ustav fondini (ustav kapitalini) ko'paytirish va jamiyatning e'lon qilingan aksiyalari sonini kamaytirish bilan bog'liq jamiyat ustaviga o 'zgartirish va qo' shimchalar kiritish to ' g ' risidagi masalalarni hal etish;

ushbu Qonunning 34-moddasiga muvofiq aksiyalarni joylashtirish (birja va birjadan tashqari qimmatli qog 'ozlar bozoriga qo' yish) narxini belgilash;

jamiyat tomonidan korporativ obligatsiyalar, shu jumladan aktsiyalarga aylantiriladigan obligatsiyalar chiqarish to'g'risida qaror qabul qilish;

derivativ qimmatli qog 'ozlarni chiqarish to' g ' risida qaror qabul qilish;

jamiyatning korporativ obligatsiyalarini sotib olish to'g'risida qaror qabul qilish;

jamiyatning ijro etuvchi organini shakllantirish, uning rahbarini saylash( tayinlash), uning vakolatlarini muddatidan oldin tugatish;

jamiyat ijro etuvchi organiga to'lanadigan mukofotlar va kompensatsiyalar miqdorini belgilash;

jamiyatning yillik biznes-rejasini tasdiqlash.

9.4.Jamiyatning kuzatuv kengashi vakolatiga ushbu qonun va jamiyat ustaviga muvofiq boshqa masalalarni hal qilish ham kiritilishi mumkin.

9.5.Jamiyat kuzatuv kengashi vakolatiga kiradigan masalalar jamiyat ijroiya organining qaroriga topshirilishi mumkin emas.

9.6. Jamiyat kuzatuv kengashi a 'zolari aksiyadorlarning umumiy yig' ilishi tomonidan ushbu qonun va jamiyat ustavida nazarda tutilgan tartibda bir yil muddatga saylanadi.

9.7.Jamiyatning kuzatuv Kengashiga saylangan shaxslar cheksiz qayta saylanishi mumkin.

9.8. Jamiyat kengashi a'zolari va direktori jamiyatning kuzatuv Kengashiga saylanishi mumkin emas.

9.9. Uning sho'ba va qaram xo 'jalik jamiyatlarida mehnat shartnomasi (kontrakt) bo' yicha ishlaydigan shaxslar va ushbu jamiyatlarning boshqaruv organlari a ' zolari jamiyatning kuzatuv Kengashiga saylanishi mumkin emas.

9.10. Jamiyat kuzatuv Kengashining miqdoriy tarkibi 9 (to'qqiz) kishidan iborat. 

9.11. Jamiyat kuzatuv kengashi a'zolarini saylash kümülatif ovoz berish yo'li bilan amalga oshiriladi. Jamiyatning kuzatuv kengashi tarkibiga eng ko'p ovoz olgan nomzodlar saylanadi.

9.12.Jamiyat kuzatuv kengashi raisi kuzatuv kengashi a'zolari tomonidan uning tarkibidan kuzatuv kengashi a'zolarining umumiy sonidan ko'pchilik ovoz bilan saylanadi.

9.13. Jamiyat kuzatuv kengashi raisi bo'lmagan taqdirda uning funksiyalarini kuzatuv kengashi a'zolaridan biri amalga oshiradi.

9.14.Jamiyat kuzatuv Kengashining Majlisi kuzatuv kengashi raisi tomonidan o'z tashabbusi bilan, kuzatuv kengashi a'zosi, taftish komissiyasi (taftishchi), jamiyat ijro etuvchi organining talabiga binoan chaqiriladi

9.15.Jamiyat kuzatuv Kengashining yig'ilishini o'tkazish uchun kvorum jamiyat ustavi bilan belgilanadi, ammo jamiyat kuzatuv Kengashining saylangan a'zolari sonining kamida etmish besh foizi bo'lishi kerak.

9.16. Jamiyat kuzatuv kengashi Majlisining bayonnomasi majlisda ishtirok etayotgan jamiyat kuzatuv kengashi a'zolari tomonidan imzolanadi, ular bayonnoma to'g'ri rasmiylashtirilganligi uchun javobgardir.

9.17.Kuzatuv kengashi qonun hujjatlari, ustav va aksiyadorlarning tasdiqlangan umumiy yig ' ilishi "kuzatuv kengashi to' g 'risida"gi Nizom asosida amal qiladi.

 

X. jamiyatning ijro etuvchi organi

10.1. Jamiyatning joriy faoliyatiga rahbarlik qilish kompaniyaning Bosh direktori tomonidan amalga oshiriladi.

10.2. Ishga qabul qilish, ishdan bo'shatish, ish haqi va bonuslar miqdorini aniqlash, qo'shimcha to'lovlarni to'lash, intizomiy jazo choralarini qo'llash va ularni bekor qilish jamiyat Kuzatuv Kengashining qarorlariga muvofiq amalga oshiriladi.

10.3. Kompaniya Bosh direktorining vakolatiga kompaniyaning joriy faoliyatini boshqarishning barcha masalalari kiradi, aksiyadorlar umumiy yig'ilishi yoki kuzatuv Kengashining mutlaq vakolatiga kiradigan masalalar bundan mustasno.

10.4.Kompaniya bosh direktori aksiyadorlar umumiy yig'ilishi va jamiyat Kuzatuv kengashi qarorlarining bajarilishini tashkil etadi.

10.5. Bosh direktor kompaniya nomidan ishonchnomasiz harakat qilish, mulkchilik shaklidan qat'i nazar, davlat muassasalarida, barcha tashkilot va korxonalarda jamiyat manfaatlarini himoya qilish, xodimlarni ishga qabul qilish, ular bilan mehnat shartnomalarini tuzish va bekor qilish, ularga intizomiy jazo choralarini qo'llash, mehnat va ijro intizomiga rioya etilishini ta'minlash, filial rahbarlarini tayinlash va lavozimidan ozod qilish. va jamiyat vakolatxonalari.

10.6. Kompaniya Bosh direktorining huquq va majburiyatlari tegishli ravishda ushbu qonun va boshqa qonun hujjatlari, kompaniya ustavi va ularning har biri tomonidan kompaniya bilan bir yil muddatga tuzilgan shartnoma bilan belgilanadi, uni uzaytirish yoki tugatish imkoniyati to'g'risida har yili qaror qabul qilinadi. Shartnoma jamiyat nomidan kuzatuv kengashi raisi yoki jamiyat kuzatuv kengashi tomonidan vakolat berilgan shaxs tomonidan imzolanadi. Kompaniya direktori, kompaniya boshqaruvi raisi, ishonchli boshqaruvchi bilan tuzilgan shartnomada ularning jamiyat faoliyati samaradorligini oshirish bo'yicha majburiyatlari va aktsiyadorlarning umumiy yig'ilishi va kompaniyaning yillik biznes-rejasining bajarilishi to'g'risida kompaniyaning kuzatuv kengashi oldida hisobotlarining chastotasi ko'zda tutilishi kerak.

10.7. Bosh direktorning ish haqi miqdori to'g'ridan-to'g'ri kompaniyaning samaradorligiga bog'liq va shartnomada belgilanishi kerak.

 

XI. JAMIYATNING MINORITAR AKSIYADORLARI QO'MITASI

11.1.Jamiyatdagi minoritar aksiyadorlarning huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilish maqsadida ularning orasidan minoritar aksiyadorlar qo'mitasi tuzilishi mumkin.

11.2.Minoritar aksiyadorlar qo 'mitasi tarkibiga nomzodlar bo' yicha takliflar jamiyat kuzatuv Kengashiga nomzodlar bo ' yicha takliflar kiritish uchun nazarda tutilgan tartibda va muddatlarda jamiyatga kiritiladi.

11.3.Minoritar aksiyadorlar qo'mitasi a'zolarini saylashda aksiyadorlarning umumiy yig'ilishida ishtirok etadigan, jamiyat kuzatuv Kengashiga nomzodlarni ko'rsatmagan yoki aksiyadorlarning umumiy yig'ilishida kuzatuv Kengashiga saylanmagan aksiyadorlar ishtirok etadi.

11.4.Minoritar aksiyadorlar qo'mitasi tarkibiga direktor, jamiyat boshqaruvi a'zolari, shuningdek, jamiyatning kuzatuv kengashi va taftish komissiyasiga (taftishchi) saylangan shaxslar kirishi mumkin emas.

11.5.Minoritar aksiyadorlar qo'mitasining vakolatiga quyidagilar kiradi::

aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishiga yoki jamiyat kuzatuv Kengashiga ko' rib chiqish uchun kiritiladigan affillangan shaxslar bilan yirik bitimlar va bitimlar tuzish bilan bog 'liq masalalar bo' yicha takliflar tayyorlashda ishtirok etish;

minoritar aksiyadorlarning huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilish bilan bog 'liq murojaatlarini ko' rib chiqish;

qimmatli qog 'ozlar bozorini tartibga solish bo' yicha vakolatli davlat organiga minoritar aksiyadorlarning huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilish to ' g ' risidagi murojaatlarni kiritish;

qonun hujjatlariga va jamiyat ustaviga muvofiq boshqa masalalarni ko ' rib chiqish.

11.6.Minoritar aksiyadorlar qo'mitasining qarorlari oddiy ko'pchilik ovoz bilan qabul qilinadi. Minoritar aksiyadorlar qo ' mitasining majlislari, agar ularda uning miqdoriy tarkibidan saylangan shaxslarning kamida to'rtdan uch qismi ishtirok etsa, vakolatli hisoblanadi.

11.7.Minoritar aksiyadorlar qo'mitasi a'zolari soni jamiyat ustavi bilan belgilanadi.

11.8.Minoritar aksiyadorlar qo'mitasi har yili qabul qilingan qarorlar to'g'risida aksiyadorlarning umumiy yig'ilishida hisobot beradi.

11.9.Minoritar aksiyadorlar qo'mitasi raisi minoritar aksiyadorlar qo'mitasi a'zolari tomonidan uning tarkibidan ko'pchilik ovoz bilan saylanadi.

11.10.Minoritar aksiyadorlar qo'mitasi raisi minoritar aksiyadorlar qo'mitasi vakolatiga kiradigan barcha masalalar bo'yicha jamiyat hujjatlariga kirish huquqiga ega.

11.11.Minoritar aksiyadorlar qo 'mitasining faoliyati tartibi qimmatli qog' ozlar bozorini tartibga solish bo ' yicha vakolatli davlat organi tomonidan tasdiqlanadi.

11.12.Minoritar aksiyadorlar qo'mitasi jamiyatning xo'jalik faoliyatiga aralashishga haqli emas.

11.13.Jamiyatning kuzatuv kengashi yoki ijro etuvchi organi tomonidan minoritar aksiyadorlar qo'mitasi faoliyatiga aralashishga yo 'l qo' yilmaydi.

 

XII. JAMIYAT TOMONIDAN YIRIK BITIMLAR TUZISH

 

12.1.Yirik bitim-bu bitim (shu jumladan kredit, kredit, garov, kafillik) yoki mulkni sotib olish yoki begonalashtirish yoki jamiyat tomonidan begonalashtirish bilan bog'liq bir-biriga bog'liq bo'lgan bir nechta bitimlar, agar begonalashtirilgan mulkning balans qiymati yoki sotib olingan mol-mulk qiymati kompaniyaning sof aktivlari miqdorining o'n besh foizidan ko'prog'ini tashkil etsa, bunday bitimlarni tuzish to'g'risida qaror qabul qilingan sanada, joriy xo 'jalik faoliyatini amalga oshirish jarayonida amalga oshiriladigan bitimlar va Aksiyalar va boshqa qimmatli qog' ozlarni joylashtirish bilan bog ' liq bitimlar bundan mustasno.

12.2. Jamiyatning yirik bitimi predmeti bo'lgan mol-mulkning bozor qiymati deganda, ushbu mol-mulk raqobat sharoitida ochiq bozorda begonalashtirilishi mumkin bo'lgan eng ehtimoliy narx tushuniladi, bunda bitim taraflari o'z manfaatlari yo'lida oqilona va majburlashsiz harakat qiladilar, barcha kerakli ma'lumotlarga ega bo'ladilar va bitim narxining qiymati har qanday favqulodda vaziyatlarni aks ettirmaydi, shu jumladan tomonlardan birining ushbu bitimga kirish majburiyati.

12.3.Bunday bitimni amalga oshirish to'g'risida qaror qabul qilingan sanada balans qiymati yoki sotib olish qiymati kompaniyaning sof aktivlari miqdorining o'n beshdan ellik foizigacha bo'lgan mol-mulk bo'lgan yirik bitimni amalga oshirish to'g'risidagi qaror kompaniyaning kuzatuv kengashi a'zolari tomonidan bir ovozdan qabul qilinadi, shu bilan birga ovoz chiqarib tashlangan kuzatuv kengashi a'zolarining ovozlari hisobga olinmaydi.

12.4.Balans qiymati yoki sotib olish qiymati bunday bitimni amalga oshirish to'g'risida qaror qabul qilingan sanada kompaniyaning sof aktivlari miqdorining ellik foizidan ko'prog'ini tashkil etadigan mol-mulk predmeti bo'lgan yirik bitimni amalga oshirish to'g'risidagi qaror aktsiyadorlarning umumiy yig'ilishi tomonidan qabul qilinadi.

12.5.Katta bitim kompaniyaning ijro etuvchi organi tomonidan aktsiyadorlarning umumiy yig'ilishi yoki kompaniyaning kuzatuv kengashi tomonidan qaror qabul qilingandan so'ng amalga oshiriladi. Bunda yirik bitim tuzish to ' g 'risidagi qaror mustaqil tashqi auditorlik tashkiloti tomonidan qonun hujjatlariga muvofiq baholovchi tashkilot tomonidan belgilanadigan mol-mulkning bozor qiymatini hisobga olgan holda uning shartlarini o' rgangan holda majburiy tartibda qabul qilinadi.

 

XIII. JAMIYATNING FILIALLARI BILAN BITIMLAR TUZISH

 

13.1.Kompaniya tomonidan bitim tuzishdan manfaatdor shaxslar ushbu jamiyatga aloqador shaxslar deb tan olinadi.

13.2.Jamiyatning filiallari:

1) ushbu jamiyat aktsiyalarining yigirma va undan ortiq foiziga egalik qiluvchi yuridik shaxs;

2) ushbu jamiyat aksiyalarining yigirma va undan ortiq foiziga egalik qiluvchi yaqin qarindoshlari bilan birgalikda jismoniy shaxs;

3) kuzatuv kengashi a'zosi, ushbu jamiyat direktori yoki boshqaruv a'zosi vakolatlarini amalga oshiruvchi shaxs;

4) ushbu jamiyat egalik qiladigan ustav fondida (ustav kapitalida) yigirma va undan ortiq foiz bo'lgan yuridik shaxs;

5) ushbu jamiyatning sho'ba xo'jalik jamiyati yoki shu jamiyatning sho'ba xo'jalik jamiyati bo'lgan, uning sho'ba xo'jalik jamiyati ushbu jamiyat bo'lgan yuridik shaxs;

6) ushbu jamiyatning ustav fondidagi (ustav kapitalidagi) yigirma va undan ortiq foizlarga ega bo'lgan shaxs bilan bir xil shaxsga ega bo'lgan ustav fondidagi (ustav kapitalidagi) yigirma va undan ortiq foizlarga ega bo'lgan yuridik shaxs;

7) kuzatuv kengashi tarkibining kamida uchdan bir qismi ushbu jamiyatning kuzatuv Kengashining kamida uchdan bir qismini tashkil etuvchi shaxslar va ularning yaqin qarindoshlari bilan bir xil shaxslar va ularning yaqin qarindoshlari bo'lgan yuridik shaxs;

8) yuridik shaxs, ijro etuvchi organ rahbarining funktsiyalari, unda ushbu jamiyat direktori yoki boshqaruv a'zosi bo'lgan shaxs yoki uning yaqin qarindoshlari bilan bir xil shaxs yoki uning yaqin qarindoshlari tomonidan amalga oshiriladi;

9) yuridik shaxs, rahbarning yoki ijro etuvchi organ a'zosining funktsiyalari, unda yaqin qarindoshlari bilan birgalikda ushbu jamiyatning kuzatuv kengashi tarkibining kamida uchdan bir qismini tashkil etadigan shaxs tomonidan amalga oshiriladi;

10) kuzatuv kengashi tarkibining kamida uchdan bir qismi yaqin qarindoshlari bilan birgalikda ushbu jamiyat direktori yoki boshqaruv a'zosi vakolatlarini amalga oshiruvchi shaxs bo'lgan yuridik shaxs;

11) ushbu jamiyat bilan bir xo'jalik birlashmasiga kiruvchi yuridik shaxs.

13.3. Aksiyadorning — jamiyatning affillangan shaxsi bo 'lgan jismoniy shaxsning affillangan shaxslari deb e' tirof etiladi:

1) ustav fondining (ustav kapitalining) yigirma yoki undan ortiq foizi ushbu shaxsga va (yoki) uning yaqin qarindoshlariga tegishli bo'lgan yuridik shaxs;

2) ushbu aktsiyador yoki uning yaqin qarindoshlari kuzatuv kengashi a'zolari bo'lgan yuridik shaxs;

3) ushbu aktsiyador yoki uning yaqin qarindoshlari ijro etuvchi organ a'zosining vakolatlarini amalga oshiradigan yuridik shaxs.

13.4.Kompaniyaning filiali bilan tuzilgan bitim to'g'risidagi ma'lumotlar, taklif qilinayotgan bitim tomonining yozma xabarnomasida ko'rsatilgan, ijro etuvchi organ va kompaniyaning ichki audit xizmati tomonidan o'rganiladi (agar mavjud bo'lsa). Jamiyatning ijro etuvchi organi tomonidan o 'rganish yozma xabarnoma olingandan so' ng uch ish kuni mobaynida amalga oshiriladi. Direktorning (boshqaruv raisi) qaroriga binoan ushbu bitimni o'rganishga jamiyatning boshqa xodimlari qo'shimcha ravishda jalb qilinishi mumkin.

13.5.Jamiyat kuzatuv kengashi filial bilan tuzilgan bitim to'g'risidagi ma'lumotlarni o'rganadi va kompaniyaga filialning yozma xabarnomasi kelib tushgan kundan boshlab o'n besh kundan kechiktirmay bitim to'g'risida qaror qabul qiladi.

13.6.Agar jamiyat kuzatuv Kengashining ikki yoki undan ortiq a 'zolari affillangan shaxslar bo' lsa, bitim bo 'yicha qaror aksiyadorlarning umumiy yig' ilishida ushbu qonunda belgilangan tartibda va muddatlarda qabul qilinadi.

13.7. Kompaniyaning filiali muhokamada ishtirok etish huquqiga ega emas va kompaniyaning kuzatuv kengashi yoki aktsiyadorlarning umumiy yig'ilishi tomonidan ushbu bitim bo'yicha qaror qabul qilishda ovoz berish huquqiga ega emas.

13.8. Affillangan shaxs bilan bitimni tasdiqlash to ' g 'risidagi qaror majlisda ishtirok etayotgan jamiyat kuzatuv kengashi a' zolari tomonidan bir ovozdan yoki aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishida ishtirok etayotgan aksiyadorlarning malakali ko' pchilik ovozi bilan qabul qilinadi.

13.9. Aksiyador sudga to'g'ridan-to'g'ri yoki vakolatli davlat organlari orqali murojaat qilishga haqlidir, ular uning nomidan affillangan shaxs bilan tuzilgan bitim haqiqiy emas deb topilganligi sababli da'vogar sifatida harakat qilish huquqiga ega, buning natijasida jamiyatga zarar etkaziladi yoki kelajakda ushbu bitim tufayli etkaziladi.

13.10. Affillangan shaxs bilan bitimlar tuzishda istisnolar

13.11. Ushbu bobning qoidalari qo'llanilmaydi:

kompaniyaning barcha aktsiyadorlari manfaatdor bo'lgan bitimlar;

jamiyatning ishlab chiqarish va xo 'jalik ehtiyojlari uchun amalga oshiriladigan bitimlarga, agar bitimning predmeti monopoliya mahsulotlari, moddiy-texnika resurslarining strategik turlari bo' lsa, ular bo ' yicha qonun hujjatlarida maxsus realizatsiya qilish tartibi belgilanadi;

agar bitim predmeti ishlab chiqarish va xo'jalik ehtiyojlari uchun foydalaniladigan xomashyo va materiallar, shuningdek jamiyat tomonidan ishlab chiqariladigan tayyor mahsulotlar bo ' lsa, birja va auksion savdolari orqali amalga oshiriladigan bitimlarga;

jamiyat tomonidan joylashtirilgan aksiyalarni sotib olishda;

jamiyatni qayta tashkil etish tartib-taomillarini amalga oshirishda;

aksiyadorlar o'rtasida aktsiyalarni joylashtirishda;

qimmatli qog'ozlarni birja va birjadan tashqari qimmatli qog'ozlar bozorida sotishda.

 

XIV. JAMIYATNING BUXGALTERIYA HISOBI VA MOLIYAVIY HISOBOTI

14.1.Kompaniya qonun hujjatlarida belgilangan tartibda buxgalteriya hisobini yuritishi va moliyaviy hisobotlarni taqdim etishi shart.

14.2.Jamiyatda buxgalteriya hisobini tashkil etish, uning holati va ishonchliligi, tegishli organlarga yillik hisobot va boshqa moliyaviy hisobotlarni o'z vaqtida taqdim etish, shuningdek aktsiyadorlar, kreditorlarga kompaniyaning rasmiy veb-saytida va ommaviy axborot vositalarida taqdim etiladigan kompaniya faoliyati to'g'risidagi ma'lumotlar uchun javobgarlik kompaniyaning ijro etuvchi organiga yuklatiladi.

14.3.Kompaniyaning moliyaviy hisobotlarida mavjud bo'lgan va aktsiyadorlarning umumiy yig'ilishiga, buxgalteriya balansiga, foyda va zararlar hisobvarag'iga taqdim etiladigan ma'lumotlarning ishonchliligi kompaniya yoki uning aktsiyadorlari bilan mulkiy manfaatlar bilan bog'liq bo'lmagan auditorlik tashkiloti tomonidan tasdiqlanishi kerak.

14.4.Kompaniyaning yillik hisoboti kompaniyaning kuzatuv kengashi tomonidan aksiyadorlarning yillik umumiy yig'ilishi o'tkaziladigan sanadan kamida o'n kun oldin oldindan tasdiqlanishi kerak.

14.5.Kompaniya aksiyadorlarning yillik umumiy yig'ilishi o'tkaziladigan sanadan ikki hafta oldin, xalqaro audit standartlariga muvofiq tashqi audit o'tkazilgandan so'ng, xalqaro moliyaviy hisobot standartlariga muvofiq tuzilgan yillik moliyaviy hisobotlarni e'lon qilishi shart.

 

 

XIV. TAFTISH KOMISSIYASI, ICHKI AUDIT XIZMATI, JAMIYATNING KORPORATIV MASLAHATCHISI

 

15.1.Jamiyatning moliyaviy-xo'jalik faoliyati ustidan nazoratni amalga oshirish uchun aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi tomonidan jamiyat ustaviga muvofiq bir yil muddatga taftish komissiyasi (taftishchi) saylanadi.

15.2.Kompaniyaning auditori yoki taftish komissiyasi a'zolariga qo'yiladigan malaka talablari aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi tomonidan belgilanadi. Xuddi shu shaxs bir xil jamiyatning taftish komissiyasi (taftishchisi) tarkibiga ketma-ket uch martadan ortiq saylanishi mumkin emas.

15.3.Jamiyatning taftish komissiyasining (taftishchisining) vakolatlari ushbu qonun va jamiyat ustavi bilan belgilanadi.

15.4.Jamiyatning taftish komissiyasi (taftishchisi) faoliyatining tartibi aksiyadorlarning umumiy yig ' ilishi tomonidan tasdiqlanadigan Nizom bilan belgilanadi.

15.5.Kompaniyaning taftish komissiyasining (taftishchisining) yozma talabiga binoan kompaniyaning ijro etuvchi organida lavozimlarni egallagan shaxslar unga (unga) kompaniyaning moliyaviy-xo'jalik faoliyati to'g'risidagi hujjatlarni taqdim etishlari shart.

15.6.Taftishchi yoki jamiyatning taftish komissiyasi a'zolari bir vaqtning o'zida jamiyatning kuzatuv kengashi a'zosi bo'la olmaydi, shuningdek, shu jamiyatda mehnat shartnomasi (kontrakt) bo'yicha ishlay olmaydi.

15.7.Kompaniyaning moliyaviy-xo'jalik faoliyatini tekshirish taftish komissiyasi (taftishchi), aksiyadorlarning umumiy yig 'ilishi, jamiyat kuzatuv kengashi tashabbusi bilan yoki jamiyatning ovoz beruvchi aksiyalarining kamida besh foizi egasi bo' lgan aksiyador (aksiyador) ning talabiga ko 'ra bir yil yoki boshqa davrdagi faoliyat yakunlari bo' yicha jamiyat kuzatuv kengashini oldindan xabardor qilish yo ' li bilan amalga oshiriladi.

15.8.Ichki audit xizmati jamiyatning kuzatuv Kengashiga hisobot beradi.

15.9.Kompaniyaning ichki audit xizmati ijro etuvchi organ, kompaniyaning filiallari va vakolatxonalari faoliyatini ularning qonun hujjatlariga, jamiyat ustaviga va boshqa hujjatlarga muvofiqligini tekshirish va monitoring qilish, buxgalteriya hisobi va moliyaviy hisobotlarda ma'lumotlarning to'liqligi va ishonchliligini ta'minlash, xo'jalik operatsiyalarini amalga oshirishning belgilangan qoidalari va tartib-qoidalari, aktivlarning saqlanishi, shuningdek qonun hujjatlarida belgilangan talablarga rioya etilishini ta'minlash orqali nazorat qiladi va baholaydi. jamiyatni boshqarish bo'yicha.

15.10.Jamiyatning ichki audit xizmati o 'z faoliyatini o' zbekiston Respublikasi qonun hujjatlarida belgilangan tartibga muvofiq amalga oshiradi.

15.11. Korporativ qonunchilikka rioya etilishini nazorat qilish funktsiyalarini bajaradigan kompaniyaning korporativ maslahatchisi.

 

XVI. JAMIYATNI QAYTA TASHKIL ETISH VA TUGATISH VA BOSHQA HOLATLAR

16.1. Jamiyatni qayta tashkil etish aktsiyadorlar umumiy yig'ilishining qaroriga binoan birlashish, qo'shilish, ajratish, ajratish va o'zgartirish shaklida amalga oshiriladi.

             16.2. Jamiyatni tugatish o ' zbekiston Respublikasining amaldagi qonunchiligida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.

            16.3. Ushbu Ustavda ko ' rsatilmagan masalalar "aksiyadorlik jamiyatlari va aksiyadorlarning huquqlarini himoya qilish to' g 'risida"gi o' zbekiston Respublikasi Qonunining yangi tahriri talablariga muvofiq amalga oshiriladi.

 

Bosh direktor

"O'ztemiryo'lyo'lovchi" AJ

 

J. T. Nurmuhamedov